[016] Treballant amb el còmic (II)

jmab2010-2011, General2 Comments

Una vinyeta feta amb Pixton. Si voleu veure’n la resta, cliqueu la imatge.

En un anterior post vaig explicar quina tasca estava realitzant al mòdul de Llengua castellana 2 de GES 1 amb el còmic. I ara volia aprofundir-hi una mica.

Fins ara, estic satisfet dels resultats que estic obtenint. Penso que he encertat en l’ús del còmic com a porta d’entrada al text narratiu i a l’interès per la lectura. Fins i tot hi ha alumnes que s’han sorprès pel fet d’estar tan enganxats al còmic. Ja és una gran fita que llegeixin i que vagin a la biblioteca a buscar un dels 5 còmics que vaig proposar per a la ressenya. En aquest sentit, he complert un objectiu importantíssim: que llegeixin i sàpiguen valorar la lectura.

 

 

Trobo encertadíssim l’ús el còmic, ateses les seves característiques tècniques. La barreja d’imatge i text, la temàtica diversa dels còmics proposats, la llibertat d’escollir el còmic que més els tiba han estat elements clau per veure imatges insòlites a l’aula -veure com llegeixen en un silenci sepulcral no té preu!-, especialment per a un perfil d’alumne que no està acostumat a llegir i que partia de la idea que els còmics eren per a nens o freaks.

Actualment, i després d’unes sessions dedicades a explicar les característiques del còmic i com connecten amb el text narratiu, han començat a treballar en els dos treballs per a aquest trimestre: la ressenya i la creació d’un còmic propi.

Pel que fa a la ressenya, he donat 5 títols de còmics diversos en temàtica i procedència. Aquesta és la llista dels còmics:

El arte de volar, de Antonio Altarriba/Kim
Kick-Ass, de Mark Millar i John Romita JR.
Arrugas, de Paco Roca.
Bone: lejos de Boneville, de Jeff Smith.

Metropolis, de Osamu Tezuka.

 

El segon treball és el de l’elaboració d’un còmic utilitzant el web Pixton. Per guardar-me les espatlles, i atesa les possibles “dificultats” tècniques i formatives pel que fa a l’informàtica, he deixat l’opció de realitzar el còmic amb altres tècniques (fotografies, dibuixos originals, collages, etc.). Els alumnes, a part del còmic que haurà de tenir entre 15 i 20 vinyetes, han de lliurar una descripció del personatge principal i un guió tècnic de cada vinyeta.
Com dic, ara estan immersos amb els treballs. Quan acabi el trimestre, faré les valoracions finals, així com ensenyaré alguns dels treballs que hagin fet.
Pots compartir el contingut d'aquest post a...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email