Gràcies a l’ajuda de dues responsables d’inserció laboral del Servei de Promoció Econòmica i Ocupació Osona Sud Alt Congost, vam fer una classe per explicar com fer un bon currículum i una carta de presentació, per saber quins aspectes s’han de tenir en compte a l’hora d’enfrontar-se a una entrevista de feina. A nivell lingüístic, i atès un dels objectius del curs (fomentar l’autonomia i l’autoavaluació en la creació de textos escrits), vam incidir els avantatges i les limitacions de les eines lingüístiques que podem tenir a mà per millorar de manera autònoma l’expressió i l’ortografia (correctors, traductors, diccionaris online, Optimot, etc.) un cop s’acabi la formació del GES. La resposta dels alumnes va ser molt positiva perquè van trobar un motiu, un lligam, una identificació entre la llengua i la seva experiència laboral. I aquest motiu, aquest lligam, aquesta identificació té un nom: enfocament comunicatiu.
La sessió va donar sentit a l’aprenentatge de la llengua, ja que les habilitats i competències que se n’extreuen d’una activitat així es posen al servei d’un objectiu real i que repercuteix en la seva vida diària. Segur que a l’hora de fer el currículum i la carta de presentació, l’actitud dels alumnes serà diferent que amb qualsevol altra mena de tasca, perquè ha deixat de ser un exercici de classe i ha passat a esdevenir una esperança per millorar la seva situació laboral. I és que la majoria dels alumnes que tenim a classe, malauradament, pateixen les conseqüències de la crisi econòmica. I un currículum pot convertir-se en una oportunitat de treball.