Inauguro els posts d’aquest curs després d’un temps d’inactivitat per habituar-me als que, sens dubte, seran els #nousreptes per a aquest curs 2011-12. Ha estat un mes i mig en què m’he acostumat al nou horari i he començat a posar en marxa alguns dels objectius que m’he proposat. Tot seguit passo a explicar de manera breu tot el que he engegat aquests gairebé darrers dos mesos.
Primerament, noto de manera satisfactòria la tranquil·litat de no cursar el doctorat, almenys de manera imminent. Això ha permès focalitzar tota l’atenció a l’inici del curs i a tot el que aquest fet comporta: preparació de classes, materials, atenció als alumnes, ordenació d’expedients, posada en marxa del GES, etc.
Ara per ara, la idea és mantenir aquestes bones sensacions i aquest esperit per assolir alguns dels objectius del curs, tot i que fins i tot això ja ho he començat a fer. Per exemple, millorar i ajustar l’organització i la planificació de les unitats didàctiques dels cursos, així com afegir les propostes o idees que sorgeixin per a tenir-les en compte de cara a propers cursos.
I, finalment, vull investigar en l’aplicació d’eines metacognitives per a millorar la meva metodologia d’ensenyament-aprenentatge. Aquesta serà una de les meves obsessions per a aquest curs, ja que darrerament estic repetint metodologies i actituds que ja l’any passat no em van convèncer. I no m’agrada.
Per tant, aquest post ha de servir com a punt d’arrencada per saber què faig, com ho faig i què em queda per fer, que no és poca cosa! Però sobretot ha de servir per saber millorar tot el que he fet i tot el que faré.
O sigui que enguany posaré de moda el hashtag personal #nousreptes per no oblidar el meu compromís amb la meva tasca docent.
Som-hi!