El passat 1 de desembre es va celebrar a València la Jornada Commemorativa de l’Any de l’Educació d’Adults a Europa. Va ser un event molt complet amb xerrades, experiències i activitats de tota mena; i al qual em van convidar per formar part d’una taula rodona. El tema d’aquesta taula girava a l’entorn de la situació de la formació de persones adultes (FPA) en diferents comunitats autònomes. Malauradament, no vaig poder assistir-hi perquè ja m’havia compromès justament amb una altra jornada a Barcelona, també molt interessant. Sí, dues cites sobre educació d’adults el mateix dia. Va ser extraordinari! A més, va coincidir amb la publicació del nou número d’enTERA2.0 dedicada a l’aprenentatge al llarg de la vida. Com explicava en un post anterior, és un bon moment per a la divulgació de l’educació d’adults.
Però l’amic Frederic Johnson, un dels organitzadors de l’acte a València, volia que sí o sí hi col·laborés. I atès que no tinc el do de la ubiqüitat -encara-, vam quedar amb ell i el moderador de la taula rodona, l’estimat Josep M. Escolano, que gravaria un vídeo introductori a la taula rodona. Vaig començar a rumiar, doncs, quina mena d’introducció podia fer. I se’m va acudir que, per copsar la situació de l’FPA, havia de preguntar-ho a les persones que viuen l’experiència d’un FPA dia rere dia: els alumnes.
Vaig demanar la col·laboració als meus alumnes de GES 1 i 2 de l’Escola de Persones Adultes de Centelles. Enguany he tingut una sort immensa perquè a tots dos grups hi ha persones amb molta predisposició i empenta. I gràcies a elles vaig gravar aquest vídeo que, considero, és força representatiu de l’ambient que es respira en un centre de persones adultes. Tot plegat, és una mostra de la senzillesa i de la naturalitat amb les quals els FPA afronten els reptes actuals per fer millor el futur dels alumnes.
Espero que us agradi!
PD: La foto que acompanya el post li he “agafat” a la Maria José Chordá. Gràcies!