Bé, ja hem tornat del viatge al passat. Després de valorar primer l’activitat a l’aula en general i, en segon lloc, l‘ús de les TIC, la progressió del projecte de centre i de @fadultos, he tornat al present. I he seguit escrupolosament la norma dels viatges en el temps: no he tocat res per no alterar la línia temporal. Per tant, el curs ha anat així i així es queda, amb tots els encerts i els errors. No és moment de penedir-me del que podria haver millorat. És més important ara pensar en tot el que puc fer per millorar durant el curs 2016-17. I se’m gira feina!!!
Capítol 3: I ara, què?
Del meu viatge llampec al passat curs em quedo amb les possibilitats de millora que hi ha. I amb elles bastiré els objectius del nou curs que comença. Seran aquestes, doncs, les necessitats i inquietuds que m’esperonaran durant l’any:
– Definir i implementar per escrit la metodologia de la #gramàticaMàtrix.
– Deixar constància per escrit de les tasques realitzades a classe per tal de compilar-les.
– Millorar la pauta de la temporalització.
– Continuar amb la investigació sobre les estratègies d’adquisició de llengües (metacognició) i la pràctica reflexiva.
– Continuar amb el desenvolupament de la gramàtica integrada.
– Millorar el disseny de les seqüències didàctiques, la compilació de materials, de metodologies i de recursos.
– Continuar amb l’ús i millora del full d’anàlisi i reflexió a l’aula.
– Reflexionar sobre la motivació i l’impacte de les decisions que prenem a classe.
– Reforçar la visibilitat de l’aprenentatge significatiu als alumnes.
– Reforçar les tasques d’autocorrecció i d’autoreflexió durant la seqüència didàctica.
– Revisar la versió 2.0 del portafoli lingüístic dels alumnes.
– Mostrar el portafoli lingüístic com a element important del progrés dels alumnes, la reflexió metalingüística i de l’aprenentatge de les llengües.
– Crear una motxilla digital dels alumnes
– Millorar l’experiència de les eines TIC que s’utilitzen a l’aula.
– Generar consciència de la identitat digital dels alumnes.
– Continuar amb la col·laboració activa en el canvi metodològic del centre i en el desenvolupament del projecte de centre.
– Fer difusió de les bones pràctiques del CFPOS.
– Assolir @fadultos com a grup dinamitzador d’activitats, projectes al voltant de l’educació d’adults.
– Continuar “fent caliu” per fer visibles les necessitats, la importància i les bones pràctiques de l’educació d’adults.
Aquest és el punt de partida present que escriurà el camí d’un curs que promet ser molt intens. I ara que ja tinc el què, a partir de dijous em plantejaré com faré front a tot plegat. No seré un gallina, com el Marty McFly. Així doncs, comença l’aventura!