[016] Treballant amb el còmic (II)

jmab2010-2011, General2 Comments

Una vinyeta feta amb Pixton. Si voleu veure’n la resta, cliqueu la imatge.

En un anterior post vaig explicar quina tasca estava realitzant al mòdul de Llengua castellana 2 de GES 1 amb el còmic. I ara volia aprofundir-hi una mica.

Fins ara, estic satisfet dels resultats que estic obtenint. Penso que he encertat en l’ús del còmic com a porta d’entrada al text narratiu i a l’interès per la lectura. Fins i tot hi ha alumnes que s’han sorprès pel fet d’estar tan enganxats al còmic. Ja és una gran fita que llegeixin i que vagin a la biblioteca a buscar un dels 5 còmics que vaig proposar per a la ressenya. En aquest sentit, he complert un objectiu importantíssim: que llegeixin i sàpiguen valorar la lectura.

 

 

Trobo encertadíssim l’ús el còmic, ateses les seves característiques tècniques. La barreja d’imatge i text, la temàtica diversa dels còmics proposats, la llibertat d’escollir el còmic que més els tiba han estat elements clau per veure imatges insòlites a l’aula -veure com llegeixen en un silenci sepulcral no té preu!-, especialment per a un perfil d’alumne que no està acostumat a llegir i que partia de la idea que els còmics eren per a nens o freaks.

Actualment, i després d’unes sessions dedicades a explicar les característiques del còmic i com connecten amb el text narratiu, han començat a treballar en els dos treballs per a aquest trimestre: la ressenya i la creació d’un còmic propi.

Pel que fa a la ressenya, he donat 5 títols de còmics diversos en temàtica i procedència. Aquesta és la llista dels còmics:

El arte de volar, de Antonio Altarriba/Kim
Kick-Ass, de Mark Millar i John Romita JR.
Arrugas, de Paco Roca.
Bone: lejos de Boneville, de Jeff Smith.

Metropolis, de Osamu Tezuka.

 

El segon treball és el de l’elaboració d’un còmic utilitzant el web Pixton. Per guardar-me les espatlles, i atesa les possibles “dificultats” tècniques i formatives pel que fa a l’informàtica, he deixat l’opció de realitzar el còmic amb altres tècniques (fotografies, dibuixos originals, collages, etc.). Els alumnes, a part del còmic que haurà de tenir entre 15 i 20 vinyetes, han de lliurar una descripció del personatge principal i un guió tècnic de cada vinyeta.
Com dic, ara estan immersos amb els treballs. Quan acabi el trimestre, faré les valoracions finals, així com ensenyaré alguns dels treballs que hagin fet.