[156] I si parlem de la formació del professorat d’adults?

jmab2017-2018, GeneralLeave a Comment

Suposo que, com a molts de vosaltres, em preocupa la formació del professorat que treballa amb persones adultes. En algunes ocasions he escrit diversos posts sobre això, però tots des de la reivindicació de la poca o nul·la oferta, de vegades des del fet que no respon a les necessitats reals dels professors d’adults o bé des de l’anàlisi d’alguna formació que he rebut o he impartit. Enguany, però, he volgut anar més enllà.

Com sabeu, estic immers en els estudis de doctorat. I ja he comentat que el focus d’atenció que he fixat és el de la formació de professorat de persones adultes. Aquest curs que encara no he començat m’esperen sessions intenses de barrinar, de documentar-me, d’agafar cos teòric i definir, finalment, el tema de la investigació. I en un intent de posar ordre a les idees, de facilitar la comprensió i, és clar, de compartir algunes reflexions amb vosaltres, he decidit penjar de manera regular posts sobre la formació de professorat de persones adultes.

En cap cas seran escrits de caràcter científic, fet que no descarto. La intenció és generar idees, exposar dubtes, compartir mirades i reflexions sobre l’estat -ja avanço que quasi desèrtic- de la formació de professorat de persones adultes. En aquest sentit, provaré de fer un acostament al concepte, de quina manera ha canviat en el temps, quines mancances i necessitats formatives hi ha, analitzar formacions actuals, com es pot generar formació significativa i que impacti en la millora dels centres educatius, plantejar diverses propostes i solucions formatives, de qui ha de dependre la formació del professorat d’adults, etc.

Ben aviat començaré a explorar aquests i altres temes sobre la formació del professorat d’adults. Em sembla que és un tema cabdal que cal analitzar des de diferents perspectives. Sens dubte, és una assignatura pendent. I des d’aquest humil espai a Internet, vull sumar esforços perquè en puguem parlar obertament per reivindicar que la formació de professorat de persones adultes ha d’esdevenir una assignatura superada amb matrícula d’honor.